G-K566N94YEK MUDAHNYA SENJATA API LOLOS KE MALAYSIA..

MUDAHNYA SENJATA API LOLOS KE MALAYSIA..


Perkara yang paling aku takut ialah Keharmonian Malaysia yang paling unik di dunia ini diragut hanya kerana sentimen yang remeh temeh dan tudak mendatangkan sedikit pun faedah.

Ini kerana orang² Melayu "moden" terlalu lembut malah ada yang kata kini jauh lembik dari Melayu Asli sebelum dijajah oleh para penjajah dunia.

Aku rasa, kita tak bersedia apa² pun untuk menghadapi apa² keadaan yang merbahaya walaupun pernah mengalaminya pada 13 Mei 1969.

Aku tak pasti kesahihan video di atas ni tapi ia jelas menakutkan.. difahamkan melalui medsos mereka telah pun ditangkap.. aku tak pasti..

Aku cuma risau akan kebolehan mereka menyimpan senjata api.. adakah kerisauan aku ni patut dilupakan saja?

Bayangkan dalam negara yang majoriti bangsa Melayu dan pribumi nusantara masih ada kaum bukan pribumi BERANI mencabar undang² tanpa ada sedikit rasa bersalah.



Mereka bertindak secara ala gangster dan sangat merbahaya kepada rakyat awam.

Moga pihak berkuasa membendung gejala "bocor" barang² terlarang di sempadan negara yang sudah terkenal dengan lemahnya penguatkuasaan yang ditadbir sendiri oleh warga Malaysia.

Aku takut... aku rasa tak selamat..

Benda "bahaya" ada dimana² pada perasaan aku.. 

Mungkin aku salah.. tapi mungkin juga aku benar..

MOGA ALLAH LINDUNGI KITA.. 

AAMINN ya Rabb...

0 Ulasan