G-K566N94YEK MAAFKAN DOSA SESAMA KITA

MAAFKAN DOSA SESAMA KITA

Melayu | Islam | Beraja | Malaysia

MAAFKAN DOSA SEMUA...!!

“Mahukah aku ceritakan kepadamu mengenai sesuatu yang membuat Allah memuliakan kedudukan dan meninggikan darjatmu?" 

Para sahabat menjawab; SUDAH TENTU!

Rasulullah pun bersabda; 

"Kamu harus bersikap sabar kepada orang yang membencimu, kemudian memaafkan orang yang berbuat zalim kepadamu, memberi kepada orang yang memusuhimu dan juga menghubungi orang yang telah memutuskan silaturahim denganmu.”

(Hadis riwayat al-Thabrani)


Kempen Rakyat Malaysia Yang Mulia Sebagai Golongan Manusia Pemaaf Dan Prihatin - Sebarkan..!!

"Dan (jika kamu hendak membalas maka) balasan sesuatu kejahatan ialah kejahatan yang bersamaan dengannya; dalam pada itu sesiapa yang memaafkan (kejahatan orang) dan berbuat baik (kepadanya), maka pahalanya tetap dijamin oleh Allah (dengan diberi balasan yang sebaik-baiknya).Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berlaku zalim."

(QS. Asy-Syura 42: Ayat 40)


Jadi dikesempatan ini, saya susun sepuluh jari memohon ampun dan maaf atas kesalahan saya kepada SEMUA ya..

Jika saya tidak dimaafkan, sila beritahu utk saya baiki diri saya dengan segera..


Terima kasih Warga Islam Semua..!!

0 Ulasan