G-K566N94YEK My Memory: Permulaan Perjalanan Sebagai Seorang Komposer di Malaysia

My Memory: Permulaan Perjalanan Sebagai Seorang Komposer di Malaysia

 


Salam Sejahtera semua...

Inilah permulaan perjalanan aku menjadi seorang pencipta lagu dan penulis lirik di Malaysia.. 



Tak sangka tanpa pendidikan formal dan tertib aku berjaya ke Final rancangan Komposer TV3 pada tahun 1998..



Ia sebuah program yg rare dilangsungkan oleh pihak Media Prima untuk mencungkil bakat² baru dalam bidang penciptaan lagu di Malaysia...



Lagu aku bertajuk YANG LAZAT yg bergenre alternatif rock dan nerupakan satu satunya lagu rock yg dapat pergi Final!!



Dengan takdir inilah.. sampai ke hari ini aku menjadikan bidang komposer sebagai salah satu mata pencarian aku dalam hidup di alam fana ini..



Terima kasih Allah.. syukur Alhamdulillah kerana diberi sedikit bakat yg mampu mengubah serba sedikit kualiti kehidupan aku sekeluarga..



Cuma kini industri muzik tengah teruk dilanda badai.. dan oleh kerana itu aku telah pun beralih sedikit ke dunia Content Creator..



Semoga aku berjaya didunia sehingga ke akhirat.. aamiin Ya Rabb...

#komposertv3 #mediaprima 

0 Ulasan