G-K566N94YEK INI CERITA AKU - PART 5

INI CERITA AKU - PART 5



EBOOK TEORI MONOLOG

Ketua Pengawas

Tanpa aku sedari, pihak pentadbiran dan pengajar sekolah SMTE telah me￾lihat potensi aku untuk menjadi ‘seseorang’ di dalam sekolah aku. 

Mereka bertemu dengan aku secara peribadi menyatakan keinginan pihak pentad￾bir sekolah untuk melantik aku menjadi Ketua Pengawas pada tahun hadapan.

Tapi dengan pantas aku menolak tawaran tersebut kerana aku tidak mam￾pu menjadi seorang yang DISIPLIN untuk masa yang lama, aku tidak mampu menjadi seorang yang patuh kepada undang-undang sekolah yang ketat.

Aku bosan mengikuti rutin harian sebagai seorang yang di kawal oleh peraturan yang membosankan. Walaupun begitu, pihak sekolah masih menaruh harapan kepada aku untuk mempertimbangkan tawaran tersebut.

Dan akhirnya pada 2/3 sesi persekolah tahun ini, aku di lucutkan kesemua jawatan yang aku sandang serta merta oleh pihak pentadbir sekolah SMTE kerana aku dianggap telah melanggar undang-undang sekolah dengan ber￾kasar tanpa mengikut garis panduan yang telah ditetapkan ketika mele￾raikan pergaduhan antara kawan aku dengan seorang budak cina di dalam kelas pada waktu persekolahan.

Aku redha dengan keputusan pihak sekolah tersebut kerana memang aku bukan mahu menjadi sebegitu. Sebahagian dari cikgu di sekolah yang melantik aku. Aku pula tidak sampai hati menolaknya, maka aku sahut per￾lantikan itu dengan hati yang berbelah bahagi.

KISAH PENUH DI SINI...





0 Ulasan