G-K566N94YEK INI CERITA AKU - PART 6

INI CERITA AKU - PART 6


EBOOK TEORI MONOLOG

Golongan Yang Keliru

Jika direnungkan kembali ketika umur aku sudah meningkat ke 18 tahun, aku bebas dan tiada aktiviti atau rutin khusus untuk aku lakukan setiap hari. 

Kerja pun banyak main-main. Banyak enjoy dan lepak dengan kawan￾kawan Kepong aku.

Jiwa dan otak aku pun tiada banyak masalah duniawi. Fikiran aku suka melayang-layang berfikir tentang pelbagai perkara terutamanya bila bersendirian dan yang paling berat untuk aku fikirkan ialah mengenai perkara Ketuhanan dan asal usul diri aku.

Oleh kerana itu, dalam jangkamasa tersebut aku sering berjumpa dan selalu bersoal siasat (kononnya kajian peribadi) dengan pelbagai jenis manusia yang suka berkomunikasi dalam pelbagai gaya dalam mempromosikan isu dan perihal-perihal yang menyentuh perkara yang sensitif iaitu Agama dan Ketuhanan.

Mereka bertebaran dan menyelusup di setiap pelusuk akar umbi rakyat dalam pelbagai bentuk dan pelbagai saluran demi menyebarkan kepercayaan mereka dalam menagih sokongan manusia.

Mereka tidak mahu ketinggalan, mereka tidak mahu menjadi minoriti, mer￾eka mencari jalan untuk menjadi majoriti dan mereka sabar dengan visi dan misi mereka yang jelas.

Dalam buku ini aku nak rumuskan antara pengalaman aku bertemu dengan pelbagai jenis golongan manusia yang merasa mereka BENAR tetapi pada jalan yang berbeza dari Ahli Sunnah Wal jamaah (ASWJ). 

Berikut antara golongan manusia yang ingin aku kongsikan dengan kalian:

1. Golongan Ahli Ilmu persilatan 

Aku dah join dengan mereka dari darjah 6 lagi. Berhenti sekejap kerana tukar sekolah dan kemudian sambung semula di tingkatan 4 sehinggalah aku berkahwin, masih terus bersilaturahim dengan mereka sehingga kini.

KISAH PENUH DI SINI....



0 Ulasan